Thursday 24 November 2011

Sabar bila diuji...

Hampir seminggu cuti sekolah akan bermula... aku diuji lagi.... tak tau hendak kukategorikan mana berita yang kuterima ini... berita gembirakah? atau berita burukkah? Apa pun aku terimanya sebagai cabaran dengan senyuman... langkah kaki ini semakin longlai bila mana semua keputusan penting seakan diletak di bahuku sahaja... aku tergamam!! Wajarkah mereka berbuat demikian... tak pe lah.. aku perlu bersikap rasional dan anggap ini semua adalah ibadat.. sebagaimana aku diberikan ilmu ini, sebegitulah aku perlu mengamalkannya.. bukan untuk diri sendiri tapi mungkin aku perlu berkorban untuk mereka semua... Langkah kaki kuberanikan untuk menerima tugas baruku... biar apa pun anggapan orang sekeliling tapi aku yakin dengan kudrat dan ilmu yang Allah pinjamkan ini aku mahu berbakti dan menjalankan tugas yang diamanahkan ini dengan bersungguh-sungguh... Namun... hampir seminggu cuti sekolah berlalu, aku masih belum mampu menggalas tugasku dengan sempurna.. menyelesaikan misi dan visiku dengan lancar.. lantaran aku diuji dengan tahap kesihatan aku dan paling kasihan adalah anak-anakku... Sabar.... aku percaya setiap yg Allah tentukan ini pasti ada hikmahnya...

No comments:

Post a Comment